اطلس نیکو

همه چیز درباره سوئیچ های صنعتی

دسته بندی ها : مقالات شبکه 22 ژوئن 2022 siteadmin 1376 بازدید
همه چیز درباره سوئیچ های صنعتی

امروزه سوئیچ های صنعتی نقشی حیاتی در صنایع مختلف از جمله انرژی، حفاظت از محیط زیست و حمل و نقل ایفا می کنند. اکنون تقاضا برای سوئیچ های صنعتی نیز در حال افزایش است. سوئیچ شبکه صنعتی چیست؟ در مورد سوئیچ های صنعتی چقدر می دانید؟

سوئیچ صنعتی چیست؟

سوئیچ صنعتی را می توان سوئیچ اترنت صنعتی نیز نامید که یک دستگاه سوئیچ اترنت بسیار قابل اعتماد و مقرون به صرفه است. طراحی شده برای محیط‌های صنعتی خشن، که معمولاً در معرض شوک، لرزش و نوسانات شدید دما از -۴۰ درجه سانتیگراد تا ۷۵ درجه سانتیگراد هستند. سوئیچ های شبکه صنعتی را خواهید دید که سهم قابل توجهی در صنایعی مانند حمل و نقل، انرژی و غیره دارند. در مقایسه با سوئیچ های اترنت معمولی، سوئیچ های اترنت مخصوص کارخانه یا کارگاه نقاط روشن بسیاری در محیط های سخت دارند.

ویژگی های سویئچهای صنعتی

ساخت عالی برای محیط های صنعتی

سوئیچ‌های صنعتی معمولاً ساختاری ناهموار دارند، مانند محفظه‌های ناهموار با IP30، IP40 یا درجه‌بندی حفاظتی بالاتر، برای مقاومت در برابر رطوبت، ضربه، لرزش و دماهای شدید. برخی از سوئیچ های شبکه حتی به حفاظت صاعقه ۶ کیلو ولت مجهز هستند تا از آسیب صاعقه در هنگام استفاده در فضای باز جلوگیری کنند. با طراحی ناهموار، سوئیچ های شبکه صنعتی می توانند به طور پایدار داده ها را در دماهای شدید از -۴۰ درجه تا ۷۵ درجه سانتیگراد منتقل کنند، که سوئیچ های شبکه معمولی نمی توانند آن را پشتیبانی کنند.

content image 1637724537887 - همه چیز درباره سوئیچ های صنعتی

شبکه حلقه سریع، افزونگی سریع

به طور کلی، سوئیچ های اترنت صنعتی با حلقه های سریع و افزونگی سریع مشخص می شوند. سوئیچ اترنت صنعتی IE-3300-8T2S-E را به عنوان مثال در نظر بگیرید، این سوئیچ درجه صنعتی تا ۱۰ گیگابایت اتصال اترنت پرسرعت را فراهم می کند. طراحی ماژولار Cisco Catalyst IE3300 Rugged Series انعطاف پذیری را برای گسترش تا ۲۶ پورت اترنت گیگابیتی از طریق طیف وسیعی از گزینه های ماژول توسعه فراهم می کند.

طراحی منبع تغذیه اضافی

منبع تغذیه یکی دیگر از ویژگی های متمایز سویئچهای با طراحی کارخانه یا کارگاه است. سوئیچ های شبکه صنعتی معمولاً از افزونگی توان دوگانه برای جلوگیری از قطع برق استفاده می کنند که بخش بزرگی از نرخ خرابی سوئیچ های صنعتی را تشکیل می دهد و اتصالات پایدار و قابل اعتماد را در محیط های سخت تضمین می کند.

گزینه های نصب انعطاف پذیر برای نصب ریل DIN و دیوار

اکثر سوئیچ های صنعتی دارای گزینه های نصب ریلی یا دیواری DIN هستند. برای گزینه ریلی DIN، برای استفاده کارآمد از فضای کابینت در محیط های سخت ایده آل است. همچنین به ساده‌سازی نصب کمک می‌کند، زیرا سویئچهای صنعتی ریل DIN را می‌توان راحت‌تر به سیستم‌های نصب ریل اجزای استاندارد یا میله‌های فلزی بلند در قفسه‌های کابینت استاندارد متصل کرد. همچنین سوئیچ های صنعتی با گزینه های نصب ریل DIN واقعاً به محافظت از تجهیزات الکتریکی حساس کمک می کنند.

iStock 919533422 - همه چیز درباره سوئیچ های صنعتی

طراحی بدون فن

سوئیچ های اترنت صنعتی معمولاً از محفظه های فلزی به جای فن استفاده می کنند تا گرما را سریعتر دفع کنند. طراحی بدون فن سویئچ صنعتی مشکل ورود گرد و غبار و رطوبت را به حداقل می رساند. در این راستا سوئیچ های صنعتی قابلیت اطمینان طولانی مدت را در کاربردهای صنعتی تضمین می کنند.

کاربردهای سوئیچ صنعتی

در حالی که سوئیچ های اترنت معمولی برای انتقال دقیق داده ها در محیط های سخت یا بحرانی به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند، سوئیچ های اترنت مناسب محیط کارگاه با ویژگی های مهم فوق می توانند شرایط سخت را به چالش بکشند. برخی از کاربردهای معمولی سوئیچ های اترنت صنعتی به شرح زیر است:

  • سوئیچ صنعتی در صنعت انرژی: به عنوان مثال، یک معدن زیرزمینی، استفاده از یک سوئیچ اترنت صنعتی در معدن زغال سنگ می تواند به طور موثری گرد و غبار، خاک و سایر ذرات معلق را که ممکن است به تجهیزات آسیب برساند، مسدود کند.
  • سوئیچ‌های صنعتی در صنعت حمل‌ونقل: سوئیچ‌های مخصوص صنعت به ساختارهای حفاظتی صنعتی مانند IP40 مجهز شده‌اند که می‌توانند در برابر لرزش و شوک با شدت بالا مقاومت کنند و به شما کمک کنند داده‌های تولید شده توسط اجسام متحرک را به دست آورید.
  • سوئیچ صنعتی در پست‌ها: تداخل الکترومغناطیسی بالا یک چالش بزرگ پیش روی پست‌ها است و سویئچ های ناهموار، قابل اعتماد و ایمن برای محیط‌های خشن پاسخی برای این مشکل هستند. از آنجایی که سوئیچ های مناسب شرایط سخت توانایی ضد تداخل قوی دارند، می توانند در محیط های الکترومغناطیسی سخت کار کنند، در حالی که سوئیچ های تجاری از آنها پشتیبانی نمی کنند.
  • سوئیچ‌های صنعتی در نظارت بر شهر هوشمند: استفاده از سوئیچ‌های PoE مناسب کارخانه در نظارت بر شهر هوشمند برای تأمین توان مورد نیاز دستگاه‌های PoE شما (مانند دوربین‌های IP) یک انتخاب هوشمندانه برای نظارت بر جمعیت و ترافیک است. برای لذت بردن از مزایای سیم کشی ساده و کنترل آسان تر تجهیزات، یک سوئیچ PoE شبکه صنعتی قدرتمند دریافت کنید.
cisco ie 3300 8t2s e - همه چیز درباره سوئیچ های صنعتی
siteadmin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    متاسفیم! برای ثبت دیدگاه باید وارد شوید!

    لینک کوتاه :
    0