اطلس نیکو

دیتا سنتر چیست؟

دسته بندی ها : مقالات شبکه 18 جولای 2021 siteadmin 1814 بازدید
استاندارد های دیک دیتاسنتر

در ساده ترین حالت ، دیتا سنتر یک مرکز فیزیکی است که سازمانها از آن برای قرار دادن برنامه های مهم و داده های خود استفاده می کنند. طراحی دیتا سنتر بر اساس شبکه ای از منابع محاسباتی و ذخیره سازی است که تحویل برنامه ها و داده های مشترک را امکان پذیر می کند. اجزای اصلی طراحی دیتاسنتر شامل روترها ، سوئیچ ها ، فایروال ها ، سیستم های ذخیره سازی ، سرورها و کنترل کننده های تحویل برنامه است.

unnamed 1 - دیتا سنتر چیست؟

چه چیزی یک دیتا سنتر مدرن را تعریف می کند؟

مراکز داده مدرن بسیار متفاوت از همین چند وقت پیش هستند. زیرساخت ها از سرورهای فیزیکی داخلی به شبکه های مجازی منتقل شده اند که از برنامه ها و بارهای کاری در سراسر زیرساخت های فیزیکی و به یک محیط چند ابر پشتیبانی می کنند.

در این دوره ، داده ها وجود دارند و از طریق چندین مرکز داده ، لبه و ابرهای عمومی و خصوصی به هم متصل می شوند. مرکز داده باید بتواند از طریق این سایتهای متعدد ، هم در محیط و هم در ابر ارتباط برقرار کند. حتی cloud عمومی نیز مجموعه ای از مراکز داده است. وقتی برنامه ها در ابر میزبانی می شوند ، از منابع مرکز داده ارائه دهنده ابر استفاده می کنند.

unnamed - دیتا سنتر چیست؟

چرا مراکز داده برای تجارت مهم هستند؟

در دنیای IT فناوری اطلاعات ، مراکز داده برای پشتیبانی از برنامه ها و فعالیت های تجاری طراحی شده اند که شامل موارد زیر است:

اشتراک ایمیل و فایل
برنامه های بهره وری
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) و پایگاه داده ها
داده های بزرگ ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
دسک تاپ مجازی ، ارتباطات و خدمات همکاری

اجزای اصلی یک دیتا سنتر چیست؟

طراحی مرکز داده شامل روترها ، سوئیچ ها ، فایروال ها ، سیستم های ذخیره سازی ، سرورها و کنترل کننده های تحویل برنامه است. از آنجا که این ملفه ها داده ها و برنامه های مهم تجاری را ذخیره و مدیریت می کنند ، امنیت مرکز داده در طراحی مرکز داده بسیار مهم است. آنها با هم:

زیرساخت شبکه این سرویس دهنده ها (فیزیکی و مجازی) ، خدمات مرکز داده ، فضای ذخیره سازی و اتصال خارجی را به مکان های کاربر نهایی متصل می کند.

زیرساخت ذخیره سازی. داده ها سوخت مرکز داده مدرن هستند. برای نگهداری و پشتیبانی دیتا سنتر از سیستم های ذخیره سازی استفاده می شود.

منابع محاسباتی برنامه ها موتورهای یک مرکز داده هستند. این سرورها پردازش ، حافظه ، حافظه محلی و اتصال شبکه را فراهم می کنند که برنامه ها را هدایت می کند.

سنتر - دیتا سنتر چیست؟

مراکز داده چگونه کار می کنند؟

سرویس های مرکز داده معمولاً برای محافظت از عملکرد و یکپارچگی اجزای اصلی مرکز داده استفاده می شوند.

لوازم امنیتی شبکه. اینها شامل دیوار آتش و حفاظت از نفوذ برای حفاظت از مرکز داده است.

تضمین تحویل برنامه برای حفظ عملکرد برنامه ، این مکانیسم ها انعطاف پذیری و در دسترس بودن برنامه را از طریق خرابی خودکار و توازن بار فراهم می کنند.

امکانات دیتا سنتر چیست؟

مولفه های مرکز داده برای پشتیبانی از سخت افزار و نرم افزار مرکز به زیرساخت های قابل توجهی نیاز دارند. اینها شامل زیر سیستم های برق ، منابع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، تهویه ، سیستم های خنک کننده ، مهار آتش ، ژنراتورهای پشتیبان و اتصال به شبکه های خارجی است.

استانداردهای زیرساخت مرکز داده چیست؟

استاندارد اتخاذ شده به طور گسترده برای طراحی مرکز داده و زیرساخت مرکز داده ، ANSI / TIA-942 است. این شامل استانداردهایی برای صدور گواهینامه آماده ANSI / TIA-942 است که مطابقت با یکی از چهار دسته ردیف مرکز داده را که برای سطح زائد بودن و تحمل خطا رتبه بندی شده اند ، تضمین می کند.

ردیف ۱: زیرساخت اولیه سایت. یک مرکز داده Tier 1 محافظت محدودی در برابر حوادث فیزیکی ارائه می دهد. دارای اجزای تک ظرفیت و یک مسیر توزیع واحد و غیر اضافی است.

ردیف ۲: زیرساخت سایت مولفه با ظرفیت اضافی. این مرکز داده محافظت در برابر حوادث فیزیکی را بهبود می بخشد. این مولفه ها دارای ظرفیت مازاد و یک مسیر توزیع واحد و غیر اضافی هستند.

ردیف ۳: زیرساخت های سایت به طور همزمان قابل نگهداری. این مرکز داده تقریباً در برابر همه حوادث فیزیکی محافظت می کند ، مولفه هایی با ظرفیت اضافی و چندین مسیر توزیع مستقل را فراهم می کند. هر جز را می توان بدون ایجاد اختلال در خدمات به کاربران نهایی ، حذف یا جایگزین کرد.

ردیف ۴: زیرساخت سایت مقاوم در برابر خطا. این مرکز داده بالاترین سطح تحمل خطا و افزونگی را فراهم می کند. مولفه های با ظرفیت اضافی و چندین مسیر توزیع مستقل امکان نگهداری همزمان و یک خطا را در هر جای نصب و بدون ایجاد خرابی ایجاد می کنند.

سنتر چیست 1 - دیتا سنتر چیست؟

siteadmin

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    متاسفیم! برای ثبت دیدگاه باید وارد شوید!

    لینک کوتاه :
    0